Az egyik leggyakoribb fogászati kezelés a fogtömés

A szuvas fog kialakulásában nagy szerepet játszik a nem megfelelő tisztítás vagy a nem megfelelő eszközökkel való tisztítás.

A szuvasodások egy része szabad szemmel is jól látható, hiszen sárgás-barna színű elváltozásként jelenik meg a fogakon, sok esetben nyelvvel is kitapinthatók. Egyes tünetek, például édességek fogyasztásakor jelentkező érzékenység szintén utalhatnak szuvasodásra. Amikor a fogakon a szuvasodás jeleit tapasztalja, illetve a fogak érzékenyek, letöredezettek, sérültek, mindenképp keresse fel fogorvosát!

A fogak szakszerű ellátásával nem csak a rágási funkció helyreállítása a cél, hanem fontos szempont az is, hogy a páciens komfort érzete visszatérjen és fogait újra tökéletesnek lássa. Ma már egyre többen fehér vagy más néven esztétikus fogtömést szeretnének.

A tömés készítés rutineljárás minden fogorvos számára. A kezelés általában helyi érzéstelenítésben történik, így nem jár fájdalommal. Egy krónikus gyulladásnál, ha a fog már elhalt, nem feltétlenül szükséges érzéstelenítőt adni a páciensnek, hiszen az elhalás következményeként a beavatkozás fájdalommentes. Ebben az esetben viszont a tömés előtt a fog gyökérkezelése szükséges. A fogak ellátása meggátolja a fogak további romlását, a szuvasodás átterjedését a többi fogra.

esztétikus tömés

Milyen anyagokból készül az esztétikai fogtömés?

A végeredményt az alkalmazott anyagok is nagyban befolyásolják, ezért a Bátorfi Fogászaton kizárólag innovatív, kiváló minőségű anyagok kerülnek felhasználásra.

A modern fogászatban az esztétikus tömés készítéséhez UV fényre keményedő kompozit anyagokat használnak, melyek különböző színekben állnak rendelkezésre, így a tömést a fogorvos a páciens fogainak színárnyalatához illeszkedve tudja elkészíteni. Ezek az anyagok kémiailag kötnek a foghoz, ezért a tömések tartósabbak, kisebb arányban fordul elő a kezelés után tapasztalható érzékenység.

A fényrekötő kompozit tömőanyagokból ma már léteznek olyanok, amelyek a fog színeit élethűen képesek visszaadni az úgynevezett rétegzéses technikának köszönhetően. A tömőanyagok színei a fog különböző részeihez igazodnak, így az eredeti foggal megegyező színű tömést hozhatunk létre a fogzománcnak és a fogszöveteknek megfelelő színek egymásra helyezésével.

Ha a korábban betömött fognál a kompozit tömés széle elszíneződött, előfordulhat, hogy a tömés mentén újabb szuvasodás alakult ki, ilyenkor a tömések cserére szorulnak.